30.06.2020

Dell Technologies – a cég, amelyet az ügyfelek hoztak létre

cover

A DELL-t egy mindössze 19 éves egyetemi hallgató, Michael Dell alapította 1984-ben. Eredetileg PC's Limitednek nevezte. Dell ügyes és a technikában nagyon jártas fiatalember volt. Komponenseket vásárolt, és összeállított egy számítógépet, amely hasonló volt az IBM által akkoriban gyártott számítógéphez, de jóval olcsóbb.

„Ha okos és gyors vagy, és hajlandó vagy meghallgatni az ügyfeleidet, akkor sikeres leszel” mondta, és nem tévedett.

Az első számítógép 795 dollárért

Az első számítógép a Turbo PC volt, amelyet a DELL 795 dollárért árult. Egy Intel 8088 és egy 8MHz processzort tartalmazott. A számítógépeket e-mail-megrendelések alapján értékesítette azoknak, akik nem voltak hajlandók megvásárolni az elektronikai szaküzletekben túl drágán árult számítógépeket. A rendelések egyre szaporodtak, ezért Michael Dell hamarosan otthagyta az iskolát, és minden idejét a vállalkozásának szentelte.

A siker kulcsa a közvetlen kapcsolat

A DELL vállalat sikere a mai napig az ügyfelek közvetlen megközelítésén alapszik. Michael Dell kezdettől fogva hitt abban, hogy a legjobb módszer az, ha a számítógépek közvetítő nélkül kerülnek értékesítésre. Csak a személyes kapcsolat teszi lehetővé a gyártó számára, hogy feltérképezze az ügyfelek igényeit, és biztosítsa a számukra szükséges megoldásokat.

A globális üzlethez vezető út

A társaságot 1988-ban Dell Computer Corporation-re nevezték át. A cég megpróbált betörni a külföldi piacokra, ezúttal is sikeresen.

Az egyetlen probléma az értékesítési közvetítők hiánya volt, mivel az eladást már eddig is maguk hajtották végre. Operációs központok alapításával oldották meg a problémát, amelyek segítettek a potenciális és a már meglévő ügyfeleknek. A társaság 1988 és 1990 között termelőcsarnokokat épített Olaszországban, Franciaországban és Írországban.

Nyolc évvel a cég alapítása után Michael Dell először jelent meg a Fortune 500 listán, ahol a legfiatalabb vezérigazgatóként szerepelt.

Az online értékesítők élén

A DELL 1999-ben e-shopot nyitott, és megkezdte elektronikai cikkeinek online árusítását. Hat hónappal a bevezetése után a webhely rekordszámú alkatrészt és elektronikai cikket értékesített. Egy nap alatt egymillió eladást regisztráltak, ami annak idején még nem volt mindennapos az interneten. 2007-ben a DELL lett a világ negyedik legnagyobb e-shopja.

1200Px Rr1  Dell Campus

Credit: By Jjpwiki - Own work, CC BY-SA 4.0, Link

Wi-Fi-boom a DELL laptopokban

2000-ben a DELL forradalmi újítással jelentkezett a notebookpiacon: bemutatta az első beépített WiFi-vel rendelkező laptopot – így ő lettek az első, aki lehetővé tette a vezeték nélküli kapcsolódást az internetes hálózatokhoz. Hat évvel később egy Blu-ray készüléket is csatoltak, és bemutatták a Dell Latitude sorozatot.

Az informatikatörténelem legnagyobb üzlete

Rövid stagnálás után 2013-ban Michael Dell és a Silver Lake Partners magánvállalat úgy döntött, hogy visszavásárolja a DELL-t a részvényesektől. Izgatottan várták a merész lépés eredményét.

2015-ben a DELL bejelentette, hogy megvásárolja az EMC-t, az adat- és felhőalapú megoldások piacának óriását. A DELL 67 milliárd dollárt fizetett az akvizícióért, ugyanakkor a társaságot átnevezte Dell Technologies-re. Ilyen dimenziós üzletre az IT történetében még nem volt példa.


Ha érdekli Önt a DELL kínálata, termékeiket megtalálja a weboldalunkon.

Kövessen minket
a Facebookon